השלישית בתוך שבועיים: שגרירות נוספת תיפתח בבירה

פנחס בן זיו No Comments on השלישית בתוך שבועיים: שגרירות נוספת תיפתח בבירה

לאחר פרגוואי וסיירה ליאון, בעוד כעשרה ימים תפתח פפואה ניו גינאה שגרירות חדשה בישראל, בבירה ירושלים. היא המדינה השלישית שפותחת או מודיעה על פתיחת שגרירות בירושלים בשבועיים האחרונים. בתמורה לסיוע של מדינת ישראל, פפואה נוטה בשנים האחרונות שלא לתמוך בהצבעות אנטי-ישראליות באו"ם

øàù äîîùìä áðéîéï ðúðéäå, ðùéà ö'àã, îçîã ãáé áè÷ñ ôúéçú äùâøéøåú ùì ö'àã. öéìåí: çééí öç / ìò"î Photos By : Haim Zach / GPO
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרסום ראשון של 'עכשיו 14' חושף כי פפואה ניו גיני, מדינת אי גדולה בת כ-12 מיליון תושבים באוקיינוס השקט, תפתח בעוד כעשרה ימים שגרירות בירושלים. ראש הממשלה ג'יימס מרפה יגיע לישראל ב-4 בספטמבר כדי לחנוך את השגרירות למחרת, ב-5 בספטמבר.

מדובר בהישג יפה למשרד החוץ ולשר אלי כהן. פפואה תהיה המדינה השביעית בסך הכל בחמש השנים האחרונות מאז ארה"ב, והשלישית בשבועיים האחרונים שפותחת או מודיעה על פתיחת שגרירות בירושלים. בחודש הנוכחי, קדמו לה ההודעות של פרגוואי וסיירה לאון.

בשנים האחרונות ארה"ב, הונדורס, גואטמלה וקוסובו כבר העבירו את שגרירויותיהן לבירה, ובסך הכל נראה שהממשלה מצליחה לחזק את מעמדה של ירושלים כבירת ישראל, גם אם כרגע הכרה בינלאומית נרחבת עדיין רחוקה.

חשיבותה הבינלאומית של פפואה גברה בשנים האחרונות על רקע השקעות סיניות במדינה, שנתפסות בוושינגטון כניסיון של בייג'ינג לתפוס מאחז בדרום האוקיינוס השקט ואולי אף לקבל זכויות להצבת כוחות צבאיים במדינה, כפי שהשיגה סין באיי שלמה. על רקע זה ערך הנשיא ביידן ביקור ראשון אי פעם של נשיא אמריקני מכהן בפפואה.

מדינת ישראל מסייעת לפפואה באמצעות מש"ב – מרכז שיתוף פעולה בינלאומי. מדובר בסוכנות הסיוע של מדינת ישראל ומשרד החוץ למדינות מתפתחות, בעיקר בתחומים של חקלאות, רפואה וסיוע הומניטרי. בתמורה, פפואה נוטה בשנים האחרונות שלא לתמוך בהצבעות אנטי-ישראליות באו"ם, גם כאשר מדינות רבות אחרות תומכות בהן.

נציין כי הייתה הצהרה מלפני כחצי שנה של פפואה על כוונה לפתוח שגרירות בישראל, אבל היו הצהרות של עוד מדינות כאלה שלא מימשו בסופו של דבר – כמו ברזיל.



0 תגובות